Tuesday, 20 November 2012

Hepy ONEandFour

yezza its already one and four..
emm mok dah jauh gak kte jalan ni kan..
da mcm2 da jadi..
tu sume dugaan..
pasni mari kte trus bjalan..
ingat destinasi kte jauh lagi...
n aku kan trus pimpn tgn kau tuk terus bjalan...
tapi lately ni agak renggang sikit kan..
bese la tu..normal life..
de turun naik..pasang surut..
kau pon sibuk kerja..
aku pon byk keje..
ngn part time lagi..
kumpul duit weyhh,,,
nak date yg gempak sikit..ni asyik turun kl lepakje..
bohsan..
nak yg happening sikit..
so hopefully,,, u can be strong..
coming up strong my girl..

P/s: LOVEYOU#AAS...xoxo:D..(*istanbulakudatang)...Publish..

Wednesday, 31 October 2012

#SekadarCoretContengan

hye..lame x update..
Sejak pakai bb ni ssh da nak update
Klu pkai android snang ckit..
Tenet pn da trminate..
Hmmm..mang jarang la..
Sekarang..
Dugaan da makin besar..nak cari duet mang ssh
Cian kat mok..
Tempat keje baru tu pon cam sesuai ngn kau..
Ssh kan nak cari keje.
Xpe sentiase doakan kau .
Moge kau tabah hadapi sume ni..
Aku syg kau mok..
Hmmm xlame ag.. aku pon nak abes da stdy..
Mknenye mse da makin hampir..
Moge tuhan kan permudahkan segalenye
Moge kite dapat menuju ke destinasi kte..


P/s:ilysm

Tuesday, 16 October 2012

SemakinHariSemakin...

Emmm..
makin lame makin susah nak jumpe dah kan..
sebab aku pon da mule keje..
sabtu ahad da busy ngan jage kadi bundle tu..
hope kau kat sane paham...
sakang ni kau plak selalu datang cni..
lepak KL
tapau Dataran..
rempit kau kan...

hari hari kau rindu kau..
hari hari ingatkan kau..
moge sume ni cepat berlalu..
so kte dapat sentiase bersame selalu..
x lame dah syg..
bertahan taw..

emm skang kte kumpul duit dulu..
tuk next trip kte...
hit malacca...genting..ngan legoland (perhaps)..
haha..emmm aku syg ke kau sangat..

p/s: cintabuatkitataktidurlenatapicintatujgakwatktetdolena..<3...

Monday, 8 October 2012

SedikitCoretanHariIni

hye. lame xupdate blog..kurang la skang ni..
mase de..tapi x beringat nak mngupdate.
hmm situasi sekarang..
da semakin better kan mok dari sebelum ni..
da de keje baru..
kau pon nmpak hepy ngn kje baru..
cume penat dye xcam keje yg lame la kan..
bese la tu..ble gaji tggi ckit..kerja pon kne lebih..
lagi pon kau da de byk kwn baru..
fatin, azie shahrizal, shahidan,suhana bana,shahtekcik,n shahnek..
haha kemain name dak2 shell ni...
n mok beware kje kat ctu..
byk dugaan..haha...n yg plg kne hindari..
gas beracun dari ketiak 2 org tu..
kering minyak weyh klu kne racun tu..
hakahak.ops telebih sgt da ni..
hmmm berbalik ke cite asal..
walau da de kje baru..
tp msalah yg dulu tetap de kan..
mintak2 tu..ko pon da lali kan..
hmmm xpaham btul aku...
pe yg dogr pkirkan ntah...
ko bkn manager...
ko tu anak emas manager..huhu..
saba ye syg..mereka blom sedar..
blum tbe mase mereka sedar sume ini..
anak pon da byk...t tbe la masenye mereka celik
dan sedar pe yg terjadi...
yang penting sekarang kau teruskan kje mok..
kumpul duit...aku pon nak bekerja da ni..
part time bundle..
bundle pon bundle la..
pe de hal kan..haha
da kopak da ni..kne mngumpul da ni..
ngeee...mase depan kite...klu kte x mule dari skang..
bile lagi kan..
so pe pon jd...kte kne terus berusaha tuk ubah hidup kte..
Allah tu Maha Adil dan Pemurah..
dan Dia kan sentiase menolong umatNya..
solat jgn tggl syg..
aku disini sentiase ingat kau...

p/s: pasnikitejarangdatetapixbermaknektexlehnakbersame..sayangkaulamok

Monday, 1 October 2012

AgakSenyapSeketika

sejak akhir ni..jarnag becakap ngn mok..
mok busy kje..blk lmbat..
mok pnat...xberapa happening..
bile jadi camni rase agak sunyi..
tapi xpe paham nape cmni..
dia nak mncari rezeki,,,
environment kte berbeza kan
teruskan berusaha ok..
kte kne start menabung dari skang..
pasni aku plak nak mencari kje sambilan..
nak backup kewangan yang dah goyang koyak..
nak wat bisnes tapi xreti..
so kne la cri keje sesambil..
bia pon gaji nye xseberape
aslakan dapat mngurangkan beban...
dan kau disana..jgan merungut...
memang kat mane2 de je org yg curik tulang..
wat hal...da normal sume tu..
sebab manusia ni mcam2..
so kte kne bersabar..
mnusia de yg besar kepale..
de yg bajet cool
de yg xnak kalah..
de yang rase dye yg terbaik dalm dunia...
so kte xleh nak ubah sume tu...
nak x nak lyn je la...
kerja rajin2 ye syg...
moge tercapai pe yg kau hajati...

p/s:rindukaucamnakgiler

Monday, 24 September 2012

TermenungSekejap

penat berjalan
rehat sebentar
fikirkan sejenak
dimana kita berpijak
moga kita kan terus
berusaha dan berdoa
di bumi yang nyata ini
agar bahagia selamanya kelak


Monday, 17 September 2012

HappyBelatedBirthdayAreu

happy besday syg..
sorry lambat wish kat cni..
maklumla xde tenet kan..
papepon da bwk nek bot kan aritu..
as i promise..
even xberape surprise n happening thun ni..
tapi harap ia brmakne..
skang da besar kan...
so pasni kne bfikiran lebih matang..
jgn nak stress psl bnde yg remeh..
n think about the future..menabung ok..

p/s: semogapanjangumurdanmurahrezeki

Thursday, 13 September 2012

SuratTidakRasmi

 Diri Ini,                    
Dalam Bilik Saya,    
Senyap Sunyi,          
00000 Tanpa Awak,

13 September 2012.



Kepada Diri Awak,

       kehadapan kebelakang ke kiri dan ke kanan gemok ku. lately ni, sgt rindu rindu kau. aku kat sini xtaw nak watpe. mase byk termenung je. harap kau kat sane sihat sentiase dgn kerjaya baru kau. kau kerja elok2 jgn main2 ag dah. pkirkan mase depan. jgn nak mngade ngade.

       nanti bile aku de mase. aku balik ketemu kau ye. skang ngh sengkek ckit, ssh nak bergerak. n kau doa2 la aku dapat keje kat cni. aku pon nak mula mnabung. nnati de rezeki kte g makan angin ye. da lame kan xjalan2.

       emm actually xde idea nak tulis kali ni. tapi hati rase nak tulis jugak. cume nak gtau kau kat sane yang aku kat sini rindu kau, rindu gelak kau. rindu majuk kau. rindu hidung kau. rindu sume tentang kau, tgu aku balik ye. emm ni je kot dapat aku coretkan tuk kali ni. sayang kau tnggi cam space shot.

sekian, terima kasih.

tulus ikhlas,

DIRI INI
...........

Sunday, 9 September 2012

SilentMode

Senyap sunyi..
Ditemani putaran radio..
Dj yang amat mmbosankan..
Byk ckp lgu kurang..
Angin kipas yg melemaskn..
Aku baring keseorangan..
Mengenanf hari semalam..
Kau dekat disisi..
Masa tlg cpt blalu...
Hilangkn dugaan ini..

KauDestinasiKu

Kau destinasiku..
Bila hilangnya kau..
Kan musnah segala impian
Kau sentiasa dlm ingatan
Dlm mnmpuhi hidup ini
Kau bgai bntang
Mnerangi mlm ku..
Menerangi hdup ku
Jgn kau mghilang
Kerna xkn dpt ku tuk mgapai
Bntang seperti mu lg
Sayang kamoo..#AAS

Friday, 7 September 2012

DahMacamKitaYangPendatang

tengok kanan tengok kiri..
agak terkawal agak aman..
tapi kekalkah sume itu..
dimanakah bangsa kite skarang ini
berpijak lagi kah di tanah melayu ini..
ops bkn Malaysia ini..
tpi adakah Malaysia itu Malaysia..
bandar bandar besar dipenuhi siapa sekarang ini..
pergi kluar lihat tiap minggu anda..
di bandaran siapa yang berkeliaran..
dari utara ke selatan...
stesen bas..lrt..
siapa berada di sana..
foreigner..pelancong..
pelancong ke??
indon..bangla..vietnam..myanmar..
pakistan..srilanka...
dimanakah kita....???
secara jujurnya kau pon risau tuk berjalan di bndar besar..
da mcm bkn malaysia...
ni satu malaysia ke..satu dunia...
nape byk sgt mereka..
bangkit melayu bangkit..
mereka sibuk mencari rezeki di tnh kite..
sedangkan ramai yang dari kita duk melanguk saje..
tanah kita..kita yang perlu majukan..
jangan kita ditindas..
jgn kita dibidas..
cukup lah dgn cina n india yang de..
nak tmbh lagi suku bangsa lain tu nape...
da la acah2 gengster je sume pendatang tu..
dngn yg rambut panjang..rock katenye..
yg da cam punk pon de..
hijabster sanggul tggi pon de...
yg bertepong gomak...
yg mngunyah sireh ke pe ntah...
merah abes mulut..
yg mngularkan bau bau an yg mnyenangkan sggt pon de..
risau risau risau..
takut2 la..klu dorg ni sume wat pkatan mngamuk..
pe jd kat kte sume..
tgk yang sudah sedia ade pon cukup...
cina...sume kaya..kdai handphone sume dorg punye...
india...kdai mamak sume dorg nye....bkak 24 jam..
melayu kat mane..??
kampung??
shopping kompleks??lepak??
atas jalan??rempit??
xkan nak biakan kampung tu jadi kampung selame nye..
bia name kampung..tapi kne maju..
bru de prubahan..
bkn perubahan yg xelok kte nak..
xpyh salahkan pemimpin sgt..
klu kita sendiri nak bernafas dlm negara sendiri pon kne kongsi ngn org asing..
bkn nak mngata ...
tapi tuk peringatan diri aku jugak kelak...

p/s: TanahTumpahDarahkuMalaysia...-orgmelayu.

KerjaBaru

mok..selamat bekerja di tempat baru..
pasni leh la kumpul duet ckit kan...
jgn nak tension2 sgt keje..
nese la klu de yang #kerek kat ctu..
typical malay...
yang lame mesti blagak power..

#Happyworkingsyg

Wednesday, 5 September 2012

29Februari

lagi satu movie yang best..
touching...




#kelipkelipbercahayauntukmenemanikawankawannya


p/s:;moknanngislatgkmovieni..



Tuesday, 4 September 2012

HariYangMendungLagiSejuk

fuhhh..hari selase..4 sept 2012..
mendung dan sejuk ..
bosan dan  jemu..
duduk mengadap skrin dan buku..
masing masing buat keje sendiri..
ade yang termenung mngenang hal peribadi..
da memang kebiasaan waktu camni..
lepas lunch sume dah x bermaya lagi..
opss lupe nak cakap..thanks mok nasi goreng tadi..
kau da cam despatch da arini..kesana sini ngn moto aku tu..
xpe la nak g interview kan..
da sume tmpat ko g..pastu pening nak kje mane..
hari da semakin hampir..
pasni kne bjauhan lagi..
harap kau menngerti..
aku pon xnak da pegi..tapi terpaksa utk mase depan nanti..
bile da duk besendiri xde keje kat ofis ni..
mcm2 msuk dalam kepale otak aku..
aku pikir camne mok leh tempuh hidup dye selame ni..
kdg2 de cam cerekarama kat tv..
tapi yang ni realiti..
ble da knal si mok ni..
aku sedar yang kte kne mngerti hidup ini..
mmg org kate kte jgn pentingkan diri sendiri..
tapi ni depends on the situation..
tiap ari aku tgk kau mok..
dan tiap ari tu la aku dapat rasekan ape yang kau alami..
semua org xnak hidup susah..
tapi xsemestinya susah tu xkan bhagia..
mase jmpe kau pertama kali..
aku xtaw kau sengsara camni...
ade family tapi sume snyap sunyi..
pergi dgn hidup sendiri..
aku taw rindukan ibu kau..
kau rindukan snyum tawa ibu kau..
tapi kau x terdaya nak carikan syg..
da berape lame kau xjumpe...
bkn nak jumpe nk dgr suare pon ssh..
mungkin ibu kau pergi senyapkan diri s
dgn sebab sendiri..
mungkin satu hari ibu kan sedar n kembali..
n aku kat sini kan cube sentiase dng kau disisi..
aku cube tuk satu hari nanti aku teman kau sama2 kte g cari..

Monday, 3 September 2012

TolongBerubah

Wahai kalian.
jgn asyik dgn harta benda.
jgn asyik mngejar dunia.
sdangkan ada manusia yang kamu seksa.

berbelanja sekadar mampu.
bukan kerana asyik mahu mahu dan mahu.
tak salah berbelanja tapi berpadalah kamu
jangan mahu ikutkan nafsu

dikatakan hidup susah.
tapi pe yang ada itu x sedikit memberi gambaran sebegitu
mengapa katakan mahu menyimpan
sedangkan lagi byk kewangan yg dikluarkan

tolong berubah
pikirkan masa depan
dia bkn nya orang asing
dia adik mu juga

dia tak berupaya menanggung semua ini
sampai mencari kerja sana sini
dia ingin mencari rezeki
dan simpanan tuk masa depan nanti


p/s: untuksiDiakauteruskancekalkanhati.walauponkautidakberpelajarantinggitapikaugigihberdikari.sayangkau


Saturday, 1 September 2012

MerdekaMerdekaMalaysia

Happy Independent Day..!!
Merdeka !! Merdeka..!!!
negara merdeka..tapi ble dpkirkan blk
Merdekakah diri kite.
pahamkah kita erti sebenar kita
Atau hanya tau merdeka dgn hanya mnuggu bunga api di malam merdeka.
Moga kita sume dapat menyelami apa itu erti sebenar merdeka
Semangat merdeka org lama dan generasi muda berbeza.
Ini bukan nak mgata tapi aku pon sama.
MERDEKA!!! Proud to be Malaysian.

Thursday, 30 August 2012

SocialNetwork

Social network. Fb . Twitter . Mcm2 lg la.
Np bnde2 ni cm pnting sgt arini.
Dulu xd bnde ni leh je hepy.
Mang de kbaikan.
Tapi keburukan nye tu yg xleh tertahan.
Stalker. Gaduh. Sume sbb bnde ni de.
N ak pnh bce de yg kate hmpir 60% org wat social network account ni kje dye stalker org.
Hmm da xde kje.
Biar dunia maju. Tapi jgn de bnde cmni yg mrosakan hbgn org..Communication is good tp terlampau bekomunikasi pon bahaye. Thats all fullstop

Wednesday, 29 August 2012

CoretanSiDiaSatuTikaDulu

"6mei2012 . Ahad . 1.05 AM || saya nak ucapkan terima kasih sangat2 dekat awak,sebab buat saya sedar akan kehidupan ini bukan untuk merasai keseronokan duniawi. hubungan kita kreatif. Saya seakan nampak masa depan dengan awak. Saya sayangkan awak kerana diri awak, kerana perubahan dan nasihat yang awak beri pada saya. Bila dgn awak, saya lebih dekatkan diri dgn Allah. Saya tak sempurna. Malah tak berpelajaran tinggi. Tapi kerana takdir Allah temukan kita. Pada pertama kali kita berjumpa,tak terlintas yg kita akan bersama. Ciri2 lelaki yg saya nak ada pada awak. Yang dapat mengubah saya,yang dapat menerima saya, keluarga saya dan kehidupan saya. Saya bersyukur kerana Allah panjangkan pertemuan kita, saya sentiasa berdoa bertemu jodoh dgn awak. saya cintakan awak kerana Allah. TERIMA KASIH sayang."


p/s:godekgodeklappyandthenjumpebalikpeyangkautulisni.THANKSmok


HappyBorndayToMyLittleBrother

p/s: SelamatHariLahir..moge panjang umur dan murah rezeki matjat

Tuesday, 28 August 2012

Syukur

haaaahhhh melepas nafas lega pabila kau dah dapat keje yang baru
xde la serabut sgt lagi pasni
pasni kje btul2 ye n skang kau pilih la keje mane yang kau nak go on
jgn slh pilih t nak merungut belakang hari
kau merungut siap kau
pasni simpan duet tu. jangan nak boros
gaji da byk kang lgi meragam la kan
ingat pesan ni wahai mok
ingat destinasi yang nak dituju tu.

p/s; pnattemankaucarikejemacammacamhal

TakSameTakSemestinyaTakBoleh

dalam dunia
tak semua yang kte ingin kte dapat
tak semua yang kte rancang jadi
sebab kte tak sempurna dlm segalenya
setiap kte berbeza beza
punyai hidup yang tak same
jangan asyik nak berkata
diri kte tiada istimewa
ade orang kate hubungan tu jadi bahagia ble byk kongsi bnde yang same
kenape nak kate bgitu
klu yang blajar tinggi kne dngn yang blajar tggi
yang miskin ngn yg miskin
yang kaye ngn yang kaye
knape perlu de kategori mcm ni
xsemestinye yg blajar tggi leh jd yang terbaek
xsemestinye yang miskin xleh jd yg terbaik
manusia sentiasa berubah
sebab manusia sukekan perubahan
jgan senang tuk judge org
judge diri kita
jgn terlalu bangga dgn kelebihan yang ade
sebab kelebihan tu leh jd kelemahan diri kita
 pilih org yg kte rase selesa bersame




Sunday, 26 August 2012

LelakiEksistensial






#LelakiEksistensial

novel indie kedua yang aku beli..
bru start nak bce sbb si gemok nak bce dulu..
karya si nami cob nobbler

p/s:happyreading

MasalahSame

Ye bnde same.. cte same..sbb same..
Wahai abg2 kakak si dia..
Pls stop doing that for her..
Anda sume da bsar..
Panjang..lebar..
Pkirkan bersame..
Camne ssh anda cri duit..
Camtu jgak dia cri duit..
Bnde yang da ade..xyah bli lagi..
Xperlu kte mengADEkan lagi bnde yg sedia ade
Menambahkan lagi kesesakan wang..
Adekan setakat yg kite mampu..
X salah beblanje..tapi berpada..
Kamu mahu mnabung..
Dia pon mahu mnabung..
Pls buka minda..
Pkirkan sejenak...
Jangan pandai berkata..
Tapi action yang ntah ke mana..
Kite sume manusia ..
Serupa tiada beza..
Kita bkn org kaya...
Jadilah diri yang sebnar..
Kepada si dia.. tabahkan hati..
Tuk trus berlari dlm prjalanan ini...

p/s: mogadikaudapatkerjabaruyangbolehmngurangkanbebanini

Friday, 24 August 2012

NescafeOAis





#nescafe O ais

air fevret si gemok. asal g mkn je ni la yang diminum.
addicted sgt. ble org dtg order buat buat pk lelame.
last yg kuar dr mulut. "Nescafe O Ais".
pk punye lame..tapi same je.
konon bile xmnum sakit pale. tapi yang jd msalah nanti.
kau x tdo malam. pastu merengek xleh tdo la.
emm da x leh kate pe ye x. mang da keturunan suke na nescafe o ais.
#akuterimaseadenya..

Mengade

makin hari makin mengade ek kau. ckit ckit je merajuk. jeles sgt.
rileks la. hari hari aku jumpe kau kan. nak risau pe.
hmm skang aku ngah mencarikan keje baru tuk kau.
da macam2 aku search. harap harap de la yang dapat.
moga kau dimurahkan rezeki dan dapat keje baru.. Aminnn...

p/s: akucubamembantupeyangtermampu

Thursday, 23 August 2012

KauKauKau


HariRayaSiDia

#HariRaya

hari raye sume org gembira. sume beli baju baru. sume balik kampung. tapi tidak bagi si dia.
hari raye bg dirinya seperti hari biase. x de persiapan macm org lain. walhal jauh dalam sudut hati nya.
dia tersangat lah ingin menikmati hari raye seperti insan yang lain.

sperti tidak bkeluarga itulah yang selalu dia ungkapkan. ibunya jauh tanpa khabar berita. sedangkan diri nya sgt merindui ibunya. dia ingin bertemu ibu. dia ingin salam dan cium tgn ibunya di pagi raye. tapi sume tu hanya kemahuan yang susah tuk dia perolehi. dia cuba selindungkan kesdihan itu tapi aku tahu dia tidak gembira. untuk mendengar suara ibunya pon amatlah sukar tuk dia dapat. betapa sedih nya diri nya. hanya dia yang merasa

mungkin hari ni aku insan yang paling rapat dgn dirinya. segale kesdihan dapat aku rase. katenye di rumah dia seperti orang asing. hanya duduk teperap di dalam bilik. kakak adik nya jarang berborak dgn diri nya. kenape sampai jadi begitu. aku hanya mampu mendgr keluhan hati nya setiap hari. tapi aku suke mendgr tiap kali diri nya meluahkan perasaan. kerna saat itu aku kan lihat betapa hatinya yang sungguh terseksa itu bercerita.

sudah lebih kurang setahun aku bersama si dia.  dia memang seorang yang cekal menmpuhi semua dugaan ini. klu aku diletakkan di tempat nya. aku tak pasti kau bleh sekuat dia. bg dirinya 'kawan-kawan' yang sgt memahami dirinya. 'kawan-kawan' lagi penting umtuknya. ye aku paham nape dye berkata begitu.

sekarang dia hanya mngikutkan sja kata2 beradiknya. kerna dia tidak mahu btengkar. wlaupon sume tu adalah paksa rela. dgn masalah keluarga ditmbah lagi masalah kewangan. aku taw dia sudah tidak berdaya tapi dia tak punya sapa2.

aku harap hadirnya diri ku dapat mngubat kesdihan nya itu. walaupon sedikit walaupon seketika.
dan aku harap dia ingat tika permulaan pkenalan dulu aku pernah kata padanya 'aku kan cuba ubah hidupnya' agar dia tidak lagi seperti dulu. moga dirinya kan jadi insan yang berjaya dan bahagia.

p/s: A akusygkau


Wednesday, 22 August 2012

MalamIniMalamBosan

Gelap malam tiada angin
Ditemani bintang dan bulan
Kadang2 terdengar suara kanak2 bermain
Gelak ketawa riang gembira

Tapi aku tetap mencari
Di mananya kbahagiaan yg kau ingin kecapi
Mungkin kau bhgia bila bersamaku
Tapi tidak dalam hidup harianmu

Huhhh cpatkan la mase berlalu
Aku tak mahu kau derita lagi
Moga tuhan kan mmberi rezeki
Agar kau tidak lagi menanggung smua ini

p/s: asyik nk berpuisi je..puiiiii

SAM saya amat mencintaimu







#SAM

movie ni mang terbaek. cite dye len dr cte mealyu yg sebelum2 ni. sape yg lum tgk lagi bek g tgk cpt.
camera angle dye sume cun..ala2 cte CSI lagi. suspen jgn ckp la..suspen abes boh.

so sape2 yang lum tgk.. HARUS g..ak bg 4\5 bintang la..:-)

p/s: lagisatumovieyangterbaik

Tuesday, 21 August 2012

IniUntukKau

ke depan ku buntu
ke belakang ku kaku
kanan ku kelam
kiri ku kabur

pikirkan kau sorang
membuat hatiku gundah
kau punya masalah
yang tiada penghujungnya

bagaimana caranya tuk aku membantu
sedangkan aku belum terdaya lagi
aku sudah bersedia
tapi masanya belum tiba

hari hari kau tempuh
dugaaan yang melanda
bukan kau minta
tapi sudah terpaksa

penat lelah kau tiada ertinya
jika semuanya untuk mereka
yang tidak memikirkan kau
yang hanya perlu meminta bila tiba masa

aku paham gi mana rasanya
hidup bersendiri seperti kau
tapi peritnya rasa
hanya kau saja yang menahannya

mungkin kau tidak lagi terdaya
tapi kau harus kuat tuk ini semua
mungkin ada hikmah ia terjadi
menguji diri kau mungkin

jangan kau lupa
disebalik kesusahan ini
aku ada di samping kau
tuk memberi pe yang aku mampu

mungkin aku tiada harta benda
tapi aku kan sentiasa membantu kau
selagi ku mampu
kau kan tetap ku jaga

jika tiba nya waktu itu
akan ku bawa kau ke hidup baru
yang kau ingin kan selama ini
moga kau takkan bersedih lagi

ku ingin kau senyum selamanya
ku ingin mengubat duka yang kau terima
ku ingin kau bahagia seperti orang lain
dan ku ingin kau hidup seperti yang kau pinta

kau kuatkan dirikau
kuatkan semangat kau
kerna itu yang kan membuat kau terus menempuhi segalanya
dan jangan lupa usaha dan terus berdoa kepadaNya

aku sayang kau
tidak boleh digambar dengan kata-kata
kerna kata kata kan berubah pada bila-bila masa
tapi ku harap kau dapat merasanya.



JodohJodohJodoh

huhh menghela nafas panjang lagi aku arini. si buah hati merajok lagi psl mak aku nak kenen2 kan aku. adoi plss la. jgn pk sampai ke ctu bleh. penin kpale gua. xd nye nak jd sampai cmtu.

skang ni bek pk psl kte. ok. da setahun sebulan satu hari da. think about our future. kau yang ckp jgn dgr cte org. ni kau lak yang tengadah. apo ko bondo eh yang oi.

so after this, kau jgn nak ngade2 lagi pk yg bkn2. siap kau nanti.!!!

p/s: akusayangkaulagemok

SesudahPulangDariKampung

Huhhh melepaskan nafas..lega rasenye dah kembali ke rumah. Pjalanan yang jauh. Utara Selatan jgn men gler. Ptah pinggang der.

Raye kali ni kurang meriah. Tak tau knape. Kebanyakan orang pon cakap begitu. Bg aku mang da xmeriah sgt cm dulu. Sepupu pon rmi da kawen. Msing2 busy ngn hal kluarga. Huhhh ble aku nak kawen ni. Adoiyai...cpt kan mase plsss .... duit raye? Hmm de ckit..da besar la. Org pon xnk bg da. Nak amek pon malu der. Insyaallah taon depan aku nak jd pemberi duet raye plak.

1st thing aku buat ble smpi rmh
Bese la mngangkat brg. Kmas rumah then trus shoot g amek gmok blk keje. Dye da merengek nk jmpe. Ngade kau kan. Nak nak de lak rumours mak aku nk crikan jodoh kat aku. Mrajuk la si mok ni. Hey..mne de la. Mak xd wat cmtu. Aku pon xnk.aku nak aku sendiri yg tntukan hdup aku. Pilihan aku. Mak aku akan phm sume tu. Mak pnah ckp. Klu jodoh aku ngn kau . Bnde yg pling pnting kau kne de ialah mghormati kluarga aku dan juga aku sebaliknya mghormati kluarga kau. Trime seadenye...ingat tu...

Sekian....
P/s: hari ni xd p/s . No idea.

Sunday, 19 August 2012

SelamatHariRayaAidilfitri2012

First of all aku nak ucap selamat hari raye aidilfitri kat mak ayah tok adik2 sedare mare n sahabat handai aku sume...n x lupe to mylovelyswetheart...♥♥

Pjalanan nak raye thun ni sgt pnat..blk kmpg nek bas..so exhausted...tp thanks to mygemok sbb tman aku tuk dua hari terakhir puase thun ni....sygkamooketat2

emm to mygemuk..aku taw setiap kali raye kau kan bersedih..aku paham perasaan kau..aku akan cuba tuk mmbawa kegmbiraan yg kau cari selama ni klak...

I am 23 right now..n i am planning for my future..insyaAllah tdak lame nnt kite kan braye bersame..tggu aku blk ye..t aku bwk kau jln braye ye...

P/s: selamatharirayeaidilfitrimaafzahirbatin.

Thursday, 16 August 2012

harihariterakhirRAMADHAN

lagi beberapa hari lagi nak raye..org sume hari ni da sibuk nak balik kampung bagai..shopping la..tapi aku duk lagi kat ofis ni hah..tcongok..tmenung..takde keje nak dibuat...BOSS gua ni klu da xd kje nak bg kat aku..bg je la aku blik..mati kutu aku lam ofis ni..

si gemuk plak dok bising2 suh blik cpat mau bjalan..sabo la sabo..kang aku blik..aku amek kau...
kau lepak dulu..wat pe yang patut..yang patut je..yang xpatut jgn dibuat..argghh...mase tolong la bergerak pantas sedikit...bohsan da ni....hmmm

p/s; mok..sowie smlm gaduh ngn kau..


Wednesday, 15 August 2012

perihalawekchucktaylor







#awekchucktaylor...

ntah camne leh tejabak nak bace novel ni. ble da bce. cte yang menarik..cte yang wat aku nak truskan mmbace sampai abes..sampai mygemok pon terjebak..and alstly mygemok addicted gler ngn cte ni..sampai follow la twitter si nami penulis cte ni...digodeknye disiasatnye spe watak2 dlm cte ni..dicariknye kat tenet..gemok gemok...

overall cte ni ok...ade hepy de sedih....ayat2 yg sempoi...gambaran yang cube diceritekan si nami ni mang mcm pe yg blaku time zaman2 tu..n now aku pon cam mule addited...pfttt...tapi xseteruk gemok...poyo la kau gemok....

p/s: i am not a novel lover..but..........

Tuesday, 14 August 2012

iftarwithHERfrenz

arini g bbuke dgn kwn2 si dia. lepas terlalu stress dgN mslh dye. at least time hang up ni. dia mampu lagi tersenyum. mampu lagi gelak terbahak2. ptut la dia selalu ckp dye syg kwn2 dye sgt. dia nampak heppy gler bile ngn mmbr dia. haha galak sgt. cam A.GALAK

wahai gemok,
kau memang gangster ke skola dulu?
kau ketua kan dlm geng2 kau?
kau play maker kan?

haha. semua da terjawab. kemain ag ko td kan. its ok. aku hepy ble tgk kau hepy.

p/s: emm. xpuas la mkn bbuke td...huhu
       n thankns to ur frenz..shera,leha,ekin.mya n si kecil daniel (kot)...

masalahlagi


baru je update psal kau td. tp ni tgh hari td kau mngadu lagi. arghh stress jugak aku bila pkirkan masalah yang melanda. nape la mereka tidak memahami kau. aku xtaw nak tolong kau mcm mane. patut la ko tawar hati dgn mereka. yg dirumah mcm ni. yg disane plak mcm tu.

nak cari keje skrang pon ssh. kau xberduet. gaji pon sikit. arghh gi mana cara tuk membantu mu. aku buntu. tapi aku nak tolong kau. syg...truskan berdoa dan usaha tuk sume ni. moge ALLAH membantu mu. dan aku kan cari jalan tuk ubah hidup kau. aku xkan biarkan kau terus hidup mcm ni. InsyaALLAH...dengan izinNya..

p/s: u r my bravest girl..i know u can survive

perihalkamoo


hmm..semalam kau menangis lagi. kau stress lagi. benda yang same berulang kembali kat kau.
ye aku paham situasi kau. aku tau kepayahan kau selama ini. aku lum berdaya untuk mngubah semua tu. belum tiba masenye lagi. aku harap kau sabar melalui dugaan itu.

mendengar cerita liku hidup kau mmg ckup susah apabila dibayangkan. kau bersusah sejak dari kecil. kau berdikari membesar. berbeza dari mereka yang lain. hidup senang. selesa. dapat ape yang dimahukan. tetapi tidak kau. terlalu banyak yang kau simapn dalam hati kau itu. aku taw aku paham . setaip kali kau mengadu pada ku. kau akan bercerita semua. semula. dan bila kau bcerita. aku nampak kemarahan kau. kesakitan kau selama ini. pe yang kau luahkan dah cukup tuk buktikan yang kau sangat derita.

perkara yang sgt membingungkan kau sekarang DUET ye duet. pasal duet org boleh berbunuhan. psl duet bleh bercerai. psl duet bleh bgaduh adik beradik. kau kne paham ni. mungkin meraka x sedar tentang sume ni. mereka taw memikirkan kepentingan mereka. tapi xsedar ia mnyuasahkan insan yang tak bersalah.
dendam kau. tawar hati kau. sangat aku paham. penat lelah kau selama ni hilang mcmtu je. xde habuan yang kau dapat. kau terpkse mncari duet dgn plbagai cara. tuk belanje. walaupon kau terpkse.

syg. aku harap kau tabah. moga mase akan mngubah segalenye. rajinkan berdoa kepadaNya. sesungguhnya Dia Maha Pemurah. tiap pe yang jadi ade hikmahnye. dan aku akan sentiase disisi kau. jangan kau buat perkare yang tidak sepatutnya. mungkin mereka tidak memikirkan kau. tapi ingat ade lagi insan yang mnyayangi dan mangambil berat tentang kau.

p/s: komuakgnayasuka 


Monday, 13 August 2012

postpertame


-addicted dgn blog blog yg dibace..maka terdetik jugak mahu mngisi,menaip,mencoret di blog sendiri..
-blog nie ak rase mungkin jarang diupdate sbb aku nie malas jgak bab bab nak menaip..
-maybe it just for fun kot...xpe tgk la camne t ye..rajin ke malas ke nk mengupdate bnde alah ni..
-for 1st entry nie..ak pon xtaw nak cte ape...just nak memanaskan badan je dulu...
-thats all for today..

p/s: nak menaip pon malu camne nak memblogging..nahai~...

mokiloveyou~