Tuesday 4 September 2012

HariYangMendungLagiSejuk

fuhhh..hari selase..4 sept 2012..
mendung dan sejuk ..
bosan dan  jemu..
duduk mengadap skrin dan buku..
masing masing buat keje sendiri..
ade yang termenung mngenang hal peribadi..
da memang kebiasaan waktu camni..
lepas lunch sume dah x bermaya lagi..
opss lupe nak cakap..thanks mok nasi goreng tadi..
kau da cam despatch da arini..kesana sini ngn moto aku tu..
xpe la nak g interview kan..
da sume tmpat ko g..pastu pening nak kje mane..
hari da semakin hampir..
pasni kne bjauhan lagi..
harap kau menngerti..
aku pon xnak da pegi..tapi terpaksa utk mase depan nanti..
bile da duk besendiri xde keje kat ofis ni..
mcm2 msuk dalam kepale otak aku..
aku pikir camne mok leh tempuh hidup dye selame ni..
kdg2 de cam cerekarama kat tv..
tapi yang ni realiti..
ble da knal si mok ni..
aku sedar yang kte kne mngerti hidup ini..
mmg org kate kte jgn pentingkan diri sendiri..
tapi ni depends on the situation..
tiap ari aku tgk kau mok..
dan tiap ari tu la aku dapat rasekan ape yang kau alami..
semua org xnak hidup susah..
tapi xsemestinya susah tu xkan bhagia..
mase jmpe kau pertama kali..
aku xtaw kau sengsara camni...
ade family tapi sume snyap sunyi..
pergi dgn hidup sendiri..
aku taw rindukan ibu kau..
kau rindukan snyum tawa ibu kau..
tapi kau x terdaya nak carikan syg..
da berape lame kau xjumpe...
bkn nak jumpe nk dgr suare pon ssh..
mungkin ibu kau pergi senyapkan diri s
dgn sebab sendiri..
mungkin satu hari ibu kan sedar n kembali..
n aku kat sini kan cube sentiase dng kau disisi..
aku cube tuk satu hari nanti aku teman kau sama2 kte g cari..

No comments:

Post a Comment